Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το εργασιακό άγχος μπορεί να γίνει πηγή δημιουργικότητας, αν ελέγχεται. Αν όμως μας δυσκολεύει την καθημερινότητα και μας επιβαρύνει, θα πρέπει να βρούμε τρόπους για να το διαχειριστούμε.

Οι παρακάτω 11 συμβουλές και πρακτικές θα σου φανούν χρήσιμες και βοηθητικές:

1. Μην παραμελείς τα ρεπό σου

Μπορεί βέβαια δουλεύοντας σε ένα ρεπό σου να προλάβεις πιο εύκολα το deadline ενός project, αλλά καλό είναι να θυμάσαι ότι η ψυχική σου υγεία είναι προτεραιότητα για να είσαι ικανός να αποδίδεις ακόμα καλύτερα μέρα με τη μέρα. Δεν χρειάζεται να πάει χαμένο το ρεπό σου. Άδραξε την μέρα, διότι σου αξίζει να φροντίζεις τον εαυτό σου και να ξεκουράζεσαι.

2. Check-in με τον εαυτό σου

Το πρόγραμμα σου μπορεί να είναι γεμάτο με meetings ή με τηλεσυναντήσεις, γεγονός που σε φέρνει στο σημείο να παραμελείς τον εαυτό σου. Για αυτό τον λόγο, το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να βεβαιωθείς ότι κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα κάνεις ένα μικρό check-in με εσένα.

Με το check-in θα σου είναι πιο εύκολο να δεις πως αισθάνεσαι, αν είσαι υπερβολικά αγχωμένος, αν χρειάζεσαι ένα διάλειμμα, ή έστω μια ακόμα κούπα καφέ.

3. Η πρακτική της διαφραγματικής αναπνοής

Η διαφραγματική αναπνοή μπορεί να κάνει θαύματα σε περιπτώσεις έντονου άγχους. Σύμφωνα με την Κλινική Ψυχολόγο Kristen Casey, «το μυαλό μας δεν μπορεί να χαλαρώσει πλήρως εάν το σώμα μας δεν είναι ήδη χαλαρό». Οι ασκήσεις αναπνοής, και συγκεκριμένα η αναπνοή που προέρχεται από το διάφραγμα μπορεί μέσα σε λίγα λεπτά να σε επαναφέρει από την κατάσταση άγχους στην οποία βρίσκεσαι.

Πως γίνεται η διαφραγματική αναπνοή;

· Εισπνέουμε βαθιά και ήρεμα από τη μύτη μας γεμίζοντας με αέρα την κοιλιά μας

· Κρατάμε για 5 δευτερόλεπτα την αναπνοή μας

· Εκπνέουμε από το στόμα αδειάζοντας τον αέρα από την κοιλιά μας

4. Η μέθοδος «διακοπή της σκέψης»

Το πιο συνηθισμένο γεγονός που προκαλεί άγχος στη δουλειά είναι όταν σκέφτεσαι συνεχώς κάτι συγκεκριμένο. Συγκεκριμένο όπως, ένα λάθος, ένα deadline, μια αλλαγή που μπορεί να επηρεάσει όσα μέχρι στιγμής γνώριζες. Αυτό που βοηθάει πολύ να αποβάλλει αυτό το extra άγχος, είναι η διακοπή της σκέψης. Για παράδειγμα, αν νιώσεις ότι αγχώνεσαι καθώς σκέφτεσαι συνεχώς ένα λάθος, τότε θα χρειαστεί να σταματήσεις…