Το τρέξιμο είναι από τις καλύτερες μεθόδους γυμναστικής και έχει πολλά οφέλη.  Πρώτο και βασικότερο, είναι η ενδυνάμωση της καρδιάς. Επίσης, μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε περιττά κιλά άμεσα.  Μάλιστα, το πρωινό τρέξιμο βελτιώνει τη διάθεση και συμβάλλει στη πνευματική διαύγεια.

  • Διαβάστε επίσης: Τρέξιμο: Επτά τρόποι για να βελτιώσετε την αναπνοή σας

Πολλοί αθλητές ενσωματώνουν το τρέξιμο στο βουνό στην προπόνησή τους. Από την άλλη, πολλοί είναι εκείνοι που προτιμούν να τρέχουν σε επίπεδες επιφάνειες. Το ερώτημα όμως, που θέλουν να κάνουν οι περισσότεροι αρχάριοι είναι ποιο είναι καλύτερο για προπόνηση και απώλεια λίπους;

Σύμφωνα με έρευνα που έκανε η Guardian σε 10.000 αναγνώστες της, το τρέξιμο στο βουνό και το τρέξιμο στο δρόμο προσφέρουν οφέλη εξίσου σημαντικά στη προπόνηση. Η σύντομη απάντηση στο ερώτημα είναι πως το τρέξιμο στο βουνό καίει περισσότερες θερμίδες ανά λεπτό από το τρέξιμο σε επίπεδη επιφάνεια. Από την άλλη, το τρέξιμο σε επίπεδο έδαφος οδηγεί σε γρήγορους χρόνους και μεγαλύτερη ταχύτητα.

Τι είναι τελικά καλύτερο, βουνό ή δρόμος;

Βουνό

Οι άνθρωποι που προτιμούν το τρέξιμο στο βουνό, συνήθως έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεση τους ενώ αγαπούν τη φύση. Ένα από τα θετικά με το τρέξιμο στο βουνό είναι πως υπάρχουν λιγότεροι τραυματισμοί, λόγω του ότι το έδαφος είναι πιο μαλακό σε σχέση με την άσφαλτο.

Όταν τρέχετε σε ανηφόρα κερδίζετε δυναμική ενέργεια καθώς καταβάλλετε περισσότερη προσπάθεια για να ξεπεράσετε τη βαρύτητα. Αλλά όταν τρέχετε στην κατηφόρα δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πολύ αυτή την ενέργεια, γιατί πρέπει ακόμα να διατηρήσετε την ισορροπία σας και να ελέγξετε την ταχύτητά σας. Έτσι, γενικά, ξοδεύετε περισσότερη ενέργεια για να τρέξετε, ας πούμε, 1 χλμ σε ανηφόρα και μετά 1 χλμ σε κατηφόρα από ό,τι αν τρέξετε 2 χλμ σε επίπεδο.

Το τρέξιμο στο βουνό επίσης, αυξάνει την αντοχή και τον καρδιακό ρυθμό. Το τρέξιμο σε ανηφόρα είναι πιο σκληρό για το σώμα από το τρέξιμο σε επίπεδο. Σίγουρα θα σας κάνει πιο fit και πιο δυνατούς από το να τρέχετε στο επίπεδο, αλλά συνοδεύεται από αυξημένο κίνδυνο τραυματισμού. Το τρέξιμο στην κατηφόρα είναι στην πραγματικότητα πιο δύσκολο για το σώμα. Αναγκάζει τους μύες των ποδιών να επεκταθούν περαιτέρω σε…